Wednesday 1 January 2014

1 litre of tears

Just now I had been watching 1 litre of tears.. Hurrmmm.. Sebenarnya aku dah tengok dah crita ni. Masa kat matrik dulu dengan roomate aku.. Tapi aku nak tengok jugak lagi.. Haha.. Spent time hanya 1/2 hari je nak tengok.. Well, semuanya ada 11 episode.. Yang mengkagumkan cerita ni.. Ianya mampu buat aku menangis untuk kali yang ke Dua.. Haha.. The best!! Cerita ni memang cerita benar yang berlaku di Japan.. Well, orang tu sendiri yang tulis kisah hidup dia menghadapi saat-saat kesukaran ketika mengetahui yang dia berpenyakit.. Tentang apa yang dia rasa.. Dia memang seorang yang sangat tabah.. Hurrmm,, kalau aku?? Aku pun tak tahu whether aku akan mampu ke tidak.. Hurmmm,,, Cerita dia sangat menyayatkan hati... Syabas sekali lagi untuk cerita ini... Tapi aku nangis masa dia dengan family and kawan dia... Bagi sape yang tak tengok lagi tu,,, Anda ialah orang yang paling rugi.. Kerana sambil tengok tu, kita boleh muhasabah diri kita balik.. Even tak de kene mengena dengan Islam tapi kalau kita faham maksud di sebalik cerita tu, Insya Allah, kita akan muhasabah.. Akan dekatkan diri kita kepada Dia Yang Satu..



No comments:

Post a Comment